Deklaracja dostępności
Dzienny Dom Pomocy Społecznej „WRZOS” zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej ddps.tychy.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2020-02-20
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-02-20
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niezgodność (niezgodności) lub wyłączenia wymieniono poniżej:
- brak autouzupełniania w wyszukiwarce,
- strona nie posiada stopniowego zwiększania rozmiaru tekstu,
- brak możliwości zatrzymania treści automatycznie przewijanych,
- nie każda podstrona posiada unikalny tytuł,
- brak mechanizmów sprawdzających poprawność wprowadzonych danych w formularzach oraz sugestii mogących pomóc rozwiązać problem,
- nie wszystkie pliki są dostępne cyfrowo,
- brak możliwości zwiększenia kontrastu przy powiększonym tekście,
- brak możliwości powiększenia rozmiaru tekstu do 200% przy
zwiększonym kontraście.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-03-26
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Do oceny dostępności cyfrowej wykorzystano skaner WAVE oraz AChecker.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Joanna Bebek, adres poczty elektronicznej joanna.bebek@ddps.tychy.pl. Kontaktować się można także dzwoniąc na numer telefonu: 32 227 42 58 lub 453 039 927.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możné złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Biuro DDPS „Wrzos”, ul. Batorego 57, 43 – 100 Tychy
Dzienny Dom Pomocy Społecznej „Wrzos” w Tychach zlokalizowany jest się na wysokim parterze. Dla klientów dostępne jest jedno wejście, do którego można się dostać także za pomocą pochylni zewnętrznej. Przestrzenie komunikacyjne i pomieszczenia znajdują się na dwóch poziomach. W budynku nie ma dostęp do wind. W budynku znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku, brak progów w drzwiach. W pobliżu budynku znajduje się oznakowane miejsce parkingowe, wyznaczone dla osób niepełnosprawnych. Dzienny Dom Pomocy Społecznej „Wrzos” informuje, że istnieje możliwość wstępu z psem asystującym. Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego w trakcie wizyty w DDPS „Wrzos”. Osoby słabosłyszące/niesłyszące obsługiwane są w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty za pośrednictwem Sekretariatu pod numerem telefonicznym 32 227 42 58 lub adresem e-mail: sekretariat@ddps.tychy.pl.
Filia Dziennego Domu Pomocy Społecznej „Wrzos” w Tychach, Centrum Usług Społecznościowych w Tychach ul. Edukacji 11, 43 – 100 Tychy
Budynek posiada dwa wejścia, czego jedno wejście dwuskrzydłowe składające się z drzwi elektrycznie rozsuwanych oraz jedno jednoskrzydłowe. Wejścia znajdują się od strony północnej i południowej jest dostosowane do poruszania się wózkami inwalidzkimi. Na wysokim parterze znajduje się Filia Dziennego Domu Pomocy Społecznej „Wrzos” w Tychach wraz z biurami i pomieszczeniami, które są przystosowane dla osób niepełnosprawnych. W budynku znajduje się winda, która umożliwia poruszanie się pomiędzy piętrami osób, które korzystają z wózka inwalidzkiego. Do budynku przylega bezpośrednio parking. Do budynku i pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku brak oznaczeń w alfabecie Braille’a, oznaczeń kontrastowych, druku powiększonego.